.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چرا دکتر زارعی؟! / تحول، لازمه حکمرانی آینده نظام ....
رأی به « دکتر زارعی » رأی به مسئولیت پذیری اجتماعی و روحیه خدمتگذاری
شمال نیوز : دکترزارعی، بدون اسپانسر وارد رقابتهای انتخاباتی شده تا بر خلاف رسم مألوف، وامدار هیچ حزب وجریان وگروه خاصی نباشد و این منش، برای بیرون آمدن از فضای مفسده انگیز بوجود آمده توسط مدیران ناکارامدو ناسالم به مثابه دارویی است که به وسیله شما مردم تجویز شده و مطمئنا” شفابخش است....
رأی به « دکتر زارعی » رأی به مسئولیت پذیری اجتماعی و روحیه خدمتگذاری

شمال نیوز / دکتر هادی ابراهیمی کیاپی - دانشیار علوم سیاسی دانشگاه : نسل نو، خوب یا بد، خواهان تغییر اساسی است و بشدت با لاپوشانی ها و هیس، هیچی نگو و نبین، مشکل دارد!

 

نظام جمهوری اسلامی برای همراهی با این تحول خواهی روزافزون، نیاز به ساز و کارهای جدید دارد که طی آن با کنار گذاشتن تعارفات و ملاحظات، کاهش خط قرمزها، افزایش صراحت لهجه و پیمایش در متن مردم، همراهی جدیدی را با این نسل تجربه کند و بجای مقاومت و پیشکش این نسل به دشمن و تحمل چندباره بحرانهای خیابانی و حتی انتخاباتی، کسانی را وارد عرصه ها و کرسی های مدیریتی و سیاست گذار نماید که بیش از نسل پیشین، بوی همزیستی با نسل نو و درک دردهای آنها به مشام آید.

 

چهره های نوظهوری که بدون رکیک گویی، به رک گویی روی آورده و بدون مفت حرف زدن، مفید حرف زدن را بلد باشند.

 

مرزبندی آنها با دیگران، بیش از حزب و جبهه و جناح، شامل انقلابی بودن، فسادستیز بودن، استکبارستیزی و عدالت خواهی بوده و مصالح و منافع جامعه و مردم را بر منافع فردی و حزبی رجحان بخشیده و به معنای واقعی کلمه نه تشنگان قدرت، بلکه شیفتگان خدمت به مردم و کشور باشند!

 

نسلی که ماحصل و مولود گفتمان مشترک امامین انقلاب بوده و بجای نوازندگی محض و مطلق مدیران، نگاه نقادانه نیز داشته و زبان گویای مردم در پشت تریبونهایی باشند که مردم برایشان فراهم می کنند!

 

در سلسله مراتب اجتماعی و حاکمیتی، مجلس شورای اسلامی در رأس امور است و این جایگاه، تعیین کننده ترین نهادی است که می توان بنای  تحول ارکان نظام را بر آن استوار ساخت.

 

بنابراین مجلس جای کم روها، ترسوها، ملاحظه گرها، تحمیل پذیرها، دهن بین ها، القاءپذیرها، بی برنامه ها، تنبل ها، یکجانبه نگرها، گریزپاها، رودربایستی داری ها، ناپاکها، نااهل ها، نامحرم ها و‌ نابلدها نیست و جامعه ما برای ایجاد تحول در سایر قوا و دستگاههای حاکمیتی، چاره ای جز خانه تکانی در مجلس و پوست اندازی در عرصه های مدیریتی بالادست نظام نیست!

 

دکتر مجتبی زارعی که شخصیتش دردرون یک خانواده کاملا مذهبي وروحانی و از نوجوانی در دفاع مقدس و در عملیاتهای ماندگاری مانند کربلای۴ و در مناطق عملیاتی ام الرصاص شکل گرفته و در کرسی های استادی دانشگاه اوج گرفته و پذیرش مسئولیتهایی مانند معاون وزیر ورئیس بسیج اساتید و غیره به ثبات رسیده، اینک در آستانه ورود به مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از سوی مردم شریف شهرهای تهران، ری، شمیرانات، شهریار و پردیس در مرحله دوم انتخابات است.

 

حقیر بدون اعتناء تمرکزی به قرار گرفتن ایشان در لیستهای خاص، با ابتناء به شناخت فردی ام از وی که از ابتدای تولد تا امروز را شامل می شود، به صف حامیان انتخاباتی ایشان پیوستم تا با طیب خاطر به مخاطبانم اطمینان دهم که من به توانایی منحصر بفرد ایشان در پذیرش این امانت، ایمان و ایقان دارم و به شجاعت دفاع ایشان از حق مردم و تقویت مطالبه گری جامعه از مدیران و مقامات نظام مطمئنم.امامتاسفانه ازسوي دیگرعدم برنامه محوری در شناسه ورویه برخی ازنامزدهای محترم راه یافته به مرحله دوم، تصویری شفاف وقابل سنجش‌ ازنامزدهاارائه‌ی نمی‌ گردد، وبیم ان وجود دارد که با نزدیک شدن به مرحله دوم انتخابات، فضای هیجانی تشديد شده ورقابت تخریبی، موج سواری ورقیب هراسی جایگزین برنامه محوری شود، خروجی این روند تقليل اهداف وبرنامه های انتخاباتی به شعار زدگی وتقویت فضای احساسی خواهد بود،امادراین بین بابررسی ومداقه دربرنامه های انتخاباتی اقای دکتر زارعي به این نتیجه میرسیم که غالب این برنامه ها ازپشتوانه منطقی برخوردار بوده  ومیتواند به بهبود وضعیت فعلی کمک کند، در کنار ان ایشان باسالها مسئولیت پذیری و روشنگری ، درمسئولیت هاي مختلف منشاء خدمات برجسته وشایانی بوده است که ان تجربه گرانسنگ در نهاد قانونگذاری کشور درریل گذاری صحیح تأثیرگذار است، درکنار ان پاکدستی و پاکدامنی و روحیه زهد و دنیاگریزی و آزادگی ایشان ، اتفاقات جدیدی  در مجلس سیزدهم رقم خواهد خورد که قطعا” افزایش دسترسی مردم به نمایندگان و توسعه ملاقاتهای رودررو تا مساجد، تکایا و حتی مدارس و دانشگاهها از جمله آنها بوده و نمایندگی تهرانی ها شبیه نمایندگان شهرستانی، از کف جامعه تا سقف انتظارات مردم ارتقاءخواهد یافت.

 

رأی به دکتر مجتبی، رأی به مسئولیت پذیری اجتماعی و رأی به دغدغه ها و روحیه خدمتگذاری ایشان است که این امر یک میراث خانوادگی از ابوی روحانی و مرحوم و برادران خدوم  ایشان اعم از برادر شهید و یا برادران دیگر وی است که هر کدام منشاء خدمات شايسته ای برای نظام اسلامی بودند.

 

دکترزارعی، بدون اسپانسر وارد رقابتهای انتخاباتی شده تا بر خلاف رسم مألوف، وامدار هیچ حزب وجریان وگروه خاصی نباشد و این منش، برای بیرون آمدن از فضای مفسده انگیز بوجود آمده توسط مدیران ناکارامدو ناسالم  به مثابه دارویی است که به وسیله شما مردم تجویز شده و مطمئنا” شفابخش است.

 

استاد بصیری که در فهم پیچیدگی های جامعه و نیز تفسیر توطئه های دشمنان، دربزنگاههای حساس نظام کارامدی خود را درنهضت استادی بسیج درتبین نظام مسائل کشور و راهکارهای برون رفت از مشکلات به اثبات رسانده است ،این بار هم‌ کافی است که از توانمندی‌های فکری واندیشه ای خودبهره بگیرد که قطعا” جایگاه مجلس را ارتقاء داده و عصاره فضائل ملت با چنین انتخابهایی محقق خواهد شد.

 

به امید حضور در پای صندوقهای رای و انتخاب این برادر عزیزو  برخواسته ازمتن مردم به نمایندگی مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس

 

هادی ابراهیمی کیاپی

دانشیار علوم سیاسی دانشگاه

تهران - اسفند 1402


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.59 seconds.